ZŠ A MŠ SOBÍŇOV
SOBÍŇOV 215
582 62
Telefon: 569 694 537
E- mail: mssobinov@gmail.com
PROVOZ: 6.30 – 16.00
Co dítě bude potřebovat do MŠ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
KONTAKT:
ZŠ A MŠ SOBÍŇOV
SOBÍŇOV 215
582 62
Telefon: 569 694 537
E- mail: mssobinov@gmail.com
PROVOZ: 6.30 – 16.00
MŠ SOBÍŇOV
Mateřská škola Sobíňov je jednotřídní mateřská škola s celodenním provozem
a to od 6.30 – 16.00. Kapacita MŠ činí 27 dětí. Děti jsou přijímány ve věku od tří do šesti let.
Třída sídlí v přízemní budově, která je propojena s budovou základní školy a tělocvičnou.
Součástí je také kuchyň a školní jídelna, kde se stravují žáci a zaměstnanci školy.
První zmínka o mateřské škole v naší obci se objevila v roce 1978. Prostory mateřské školy byly průběžně upravovány tak, aby provoz byl co nejvíce efektivní.V červenci a srpnu 2017 v naší mateřské škole proběhla kompletní rekonstrukce.
Mateřská škola sídlí v klidné části obce Sobíňov, jejíž součástí je oplocená zahrada s dětským hřištěm, která je vybavena a přizpůsobena bezpečnému pobytu dětí. V bezprostřední blízkosti je les. Žáci a děti mohou využít altán na zahradě školy, jako venkovní učebnu, ale také pro odpočinek
a relaxaci.
Prostory školy jsou dostatečně vybaveny pro pobyt dětí. Samotnou dekorací a výzdobou MŠ jsou práce a výtvory našich dětí. Výzdoba třídy je průběžně aktualizovaná podle příležitostí a ročnímu období. Je zde šatna, prostorná herna, umývárna s toaletami a sprchovým koutem. Je dbáno na osobní soukromí dítěte, jsou zde vytvářeny vhodné materiální podmínky. Úklid mateřské školy
a odpovídající hygienické podmínky zajišťuje provozní pracovnice v rozsahu odpovídajících předpisů.
Ložnice pro odpočinek dětí. Mateřská škola je v chladných a zimních měsících vyhřívána. V teplých a letních měsících je teplota regulována větráním. Kontrola teploty vzduchu je zajištěna nástěnnými teploměry dle hygienických předpisů. Vstup do mateřské školy je bezbariérový.
Interiér odpovídá moderním trendům, prostředí v mateřské škole umožňuje dětem pohybové, konstruktivní, výtvarné, pracovní a další aktivity odpovídající potřebám dětí předškolního věku. Nábytek je variabilní, uspořádaný do herních a pracovních koutků. Prostor se stolečky využíváme k výtvarným, pracovním činnostem, k didaktickým hrám, při práci s knížkami a dalším činnostem. Dětské židle a stoly jsou ve třech typech velikostí. V herně je dostatečné množství hraček
a pracovních pomůcek, které jsou průběžně doplňovány a obnovovány. Herní prostor je pokryt kobercem. Pro hudební činnosti máme dostatek rytmických nástrojů Orffova instrumentáře, elektronické varhany a kytaru. Ve třídě je počítač s přístupem na internet.
Výchovu a vzdělávání dětí vedou dvě kvalifikované pedagogické pracovnice. Vzájemně spolupracují a předávají si získané poznatky a zkušenosti. Chovají se, jednají a pracují profesionálně v souladu se společenskými pravidly, pedagogickými a metodickými zásadami výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Samozřejmostí je sebevzdělávání formou samostudia odborné literatury
a publikací určených pedagogické veřejnosti. Mají účast na pedagogických seminářích.
NÁŠ „TÝM“ –ZŠ A MŠ
Ředitelka školy – Mgr. Jana Málková
Třídní učitelka I. třídy – Mgr. Ladislava Voráčková
Třídní učitelka II. třídy – Mgr. Jana Málková
Učitelka II. třídy – Bc. Jitka Doležalová, DiS.
Vedoucí učitelka MŠ – Žaneta Zhřívalová, DiS.
Učitelka MŠ – Lucie Kolmanová, DiS.
Účetní – Ludmila Ležalová
Vedoucí školní jídelny – Libuše Málková
Kuchařka – Irena Procházková
Uklízečka – Gabriela Adamcová
Filozofií naší školy je rozvíjet samostatně a zdravě sebevědomí dětí cestou přirozené výchovy, poznávat, osvojovat si a společně sdílet základní hodnoty kulturní civilizované společnosti,
položit tak základ celoživotního vzdělávání všem dětem.
Samozřejmostí je pro nás snaha vytvářet vhodné podmínky pro optimální rozvoj dětí, jejich osobní spokojenost a pohodu a zdravý životní styl. Směřujeme výchovou k tomu, aby se děti učily chápat a také poznávat a sledovat. Podporujeme u nich chuť přemýšlet a tvořivost.
Vždy a neustále klademe důraz na individualitu dítěte. Respektujeme jeho vývojové zvláštnosti, individuální vzdělávací potřeby, zájmy i možnosti bez omezování čí násilného nucení
do jakýchkoli činností a aktivit.
Smysl předškolního vzdělávání v naší MŠ vidíme v tom, že jsou všechny děti vedeny k vnímání skutečnosti v přirozených souvislostech a k řešení komplexních problémů tak, jak se s nimi v běžném životě setkávají.
Jedině tak mají možnost získat a utvářet si reálný obraz o světě.
Stěžejní pedagogické záměry – přesahující období předškolního vzdělávání, podpora celoživotního vzdělávání.
Nejdůležitějším aspektem pro výchovně vzdělávací proces je spokojené dítě. Předškolní vzdělávání je důležité maximálně přizpůsobovat zvláštnostem, individuálním vzdělávacím potřebám, optimálním možnostem, zájmům, talentu/nadání a zkušenostem dětí předškolního věku a snažit
se znovu o osobní rozvoj každého dítěte se zřetelem na celkový rozvoj osobnosti v úzké spolupráci s rodinou tzn. Umožnit všem dětem vzdělávání s demokratickými principy. Důležité je nabízet vzdělání odpovídající aktuálnímu psychickému a fyzickému stavu. Každé dítě brát jako jedinečnou osobnost, která má své individuální a specifické zvláštnosti, potřeby, zájmy, možnosti, zkušenosti,
a proto má právo a možnost rozvíjet se a učit se vlastním tempem. Každé dítě citlivě stimulovat, vždy je pozitivně a vhodně motivovat k vlastnímu úsilí v míře, která bude dítěti vyhovovat.
Dalším neméně důležitým aspektem je rozvíjet samostatně a zdravě sebevědomé děti cestou přirozené výchovy. Učit je poznávat a chápat okolní svět (aby jej dokázaly plně prožívat, měly chuť svět objevovat, experimentovat, přemýšlet, aktivně tvořit a seberealizovat se), tímto položit základ celoživotnímu vzdělání pro všechny děti.
Nabízet a zprostředkovat dětem maximálně podnětné prostředí, mnohostranné
a pestré zážitky při předškolním vzdělávání. Vždy je důležité upřednostňovat vyvážený poměr spontánních i zájmových aktivit, didakticky cílených řízených aktivit při všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, aniž by dítě bylo omezováno či do jakékoliv činnosti/ aktivity nuceno.
Vytvářet klidné, bezpečné psychosociální klima na základě vzájemné důvěry, úcty, empatie, solidarity a spolupráce mezi všemi lidmi. Podpora neagresivních vztahů. Společně si stanovovat jasná/ srozumitelná a funkční pravidla, ochraňovat práva a vymezovat taky povinnosti vzájemného soužití v MŠ dle demokratických principů. Snažit se o jejich transport do rodinného prostředí.
Podporujeme a vytváříme u dětí zdravý životní styl směřovaný k péči o vlastní zdraví
a ochranu životního prostředí. (Střednědobé cíle/pedagogické po dobu předškolního vzdělávání)
Snažíme se vzájemné propojovat společenství MŠ s rodinným prostředím. Pomáhat vytvářet dětem laskavé a důvěrné prostředí. Komunikaci vytvářející pocity jistoty, bezpečí a pohody. Nepřekládat dětem pouze hotové poznatky. Podpora jejich poznávací formy prožitkového učení. Vytvářet pro děti podmínky k rozvoji tělesného i duševního zdraví, rozvíjet návyky zdravého životního stylu – nenásilně hravou formou a vlastním příkladem učitelek a personálu školy. Vycházet z jedinečnosti a individuálních vzdělávacích potřeb a zájmů dětí adekvátně reagovat na vzniklé situace. Povzbuzovat touhu po poznání a obohacovat jej. Všestranný rozvoj dítěte – (rozvoj motorických a intelektových dovedností, rozvoj gramotnosti, matematické představivosti, přírodovědné, hudební, kreativity, seberealizace). Rozvíjet jazykové schopnosti a komunikativní dovednosti. Podporovat zájem o písmo, symboly, knihy – předčtenářská gramotnost. Učit děti žít
ve společenství ostatních dětí i dospělých a vzájemně spolu komunikovat. Podporovat nová přátelství. Vytvářet bezpečné psychosociální klima na základě vzájemné důvěry, úcty, solidarity, spolupráce a empatie. Rozvíjet schopnost sebeovládání a podporovat prosociální vztahy a postoje.
Naše zásadní kroky k naplnění pedagogických záměrů v průběhu školního roku.
Snažíme se společně poznávat a sdílet hodnoty kulturní a civilizované společnosti, srozumitelným
a přijatelným způsobem pro děti (tj. samostatnost, úcta ke všem formám života včetně odpovědnosti za svůj život a zdraví, sebeúcta, podpora rodinných vztahů, vzájemný respekt, ohleduplnost, úcta k hodnotám uměleckým i materiálním včetně majetku svého i ostatních, radost z poznání touha objevovat, schopnost rozeznat dobro i zlo apod…). Podporujeme aktivitu dětí – spoluúčast na volbě
i tvorbě programu. Respektujeme právo neúčastnit se nabízené činnosti a být pozorovatelem. Taktéž nabídneme jinou alternativu pro dítě. Veškeré činnosti směřujeme k tomu, aby si dítě osvojovalo základy klíčových kompetencí (tj. dovedností) a získalo tak předpoklady pro další vzdělávání pro budoucí život. Respektujeme pedagogické zásady – povzbuzujeme děti nesmělé, posilujeme
a budujeme zdravé sebevědomí dětí. Intenzivní a specifickou péči a podporu věnujeme obzvlášť dětem v posledním roce před školním vzděláváním při systematické cílené přípravě na budoucí roli školáka –zahájení povinné školní docházky.
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
KLÍČ OD SVĚTA
„Pokud chceš někomu pomoci, dej mu do ruky klíč, ale nech ho, ať si odemkne sám.“
DŮLEŽITÉ DOKUMENTY
Dokumenty jsou k nahlédnutí na informativních nástěnkách.
POVINNOSTI ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ
PLATBY
Výše příspěvku je stanovena na 150,– Kč měsíčně bez ohledu na počet docházejících dní v měsíci. Splatnost do 16. dne v měsíci.
Od poplatku jsu plně osvobozeni děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky.
ORGANIZACE DNE
6.30 – 8.15 spontánní a zájmové aktivity
8.15 – 9.00 osobní hygiena, samoobslužné činnosti, dopolední přestávka, cvičení
9.00 – 9.30 didakticky řízené činnosti
9.30 – 11.30 pobyt venku
11.30 – 12.15 oběd
12.15 – 14.00 odpočinek, spánek, klidové činnosti
14.00 – 14.30 hygiena, svačina
14.30 – 16.00 odpolední zájmové aktivity
JAK USNADNIT DÍTĚTI VSTUP DO PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Na začátku docházky je dítě konfrontováno s mnoha změnami, které mohou adaptaci na MŠ ovlivnit.
Už v domácím prostředí můžete dítěti některými kroky výrazně pomoci v adaptaci na MŠ.
S čím se tedy dítě při vstupu do MŠ setkává?
Co může způsobovat problémy?
1. Odloučení od rodičů je prvním a největším problémem, se kterým se musí dítě vyrovnat. Připravovat na odloučení můžete dítě například pobytem u prarodičů, tety, kamarádky – to i přes noc. Čím více pozitivních zážitků s tímto krátkým odloučením bude mít dítě, tím lépe si zapamatuje, že po odloučení přichází shledání a že se vrátíte. Minimalizujete tím stres z odloučení.
2. Adaptace na nové prostředí. Rodiče mohou po dohodě s p. učitelkou navštěvovat před vstupem do MŠ kolektiv dětí.
3. Stravování v MŠ – v MŠ je pestrá strava, složená ze zeleniny, ovoce, masa, ryb,….
zvykejte své děti na pestrou stravu
– učte děti kousat ze čtvrtky nebo půl krajíce chleba
– učit děti pít z hrnečku
– nechávejte děti, ať si samy dávají do pusy
4. Samoobsluha – dejte dětem prostor k oblékání a svlékání. Dopřejte jim volnější věci pro lehčí manipulaci.
5. Procházky v MŠ – seznamte děti se samostatným pobytem v přírodě, omezte vození v kočárkách.
6. Hygiena – učte děti si umýt ruce, samostatně chodit na WC, na malou stranu, smrkat.
7. Odpočinek po obědě – učit děti po hlavním jídle odpočívat. Spánek působí pozitivně na imunitní systém člověka. Předškolní děti se připravují k zápisu do ZŠ.
Veškeré problémy se vstupem dítěte do MŠ konzultujte s učitelkami, spolupráce rodičů a MŠ je příkladem a přínosem pro dítě.
Obec Sobíňov
Adresa:
Sobíňov č.p. 200
582 62
Telefon: 569 694 534
E-mail: ou@obecsobinov.cz
Obec zpracovává osobní údaje ve veřejném zájmu a v nezbytném rozsahu ...
Informace o přístupnosti webu naleznete v tomto článku